Näin välität lempilaukustasi - vinkkejä hirvennahan hoitamiseen

Kestävää kuluttamista on pitää mahdollisimman hyvää huolta hankituista tuotteista. Asianmukaisella hoidolla varmistat nahkalaukullesi tai -kukkarollesi mahdollisimman pitkän elinkaaren.

Jos joskus haluat hankkimaasi nahkatuotteesta luopua, hyväkuntoisena ja oikein huollettuna sille löytyy aina jatkokäyttäjiä, ja mahdollistat näin tuotteen kierrättämisen eteenpäin. Miikon hirvennahkatuotteet tunnistat ajattomasta, klassisesta muotokielestä. Laukkumme ja muut nahkatuotteemme suunnitellaan aina kestämään sekä aikaa että käyttöä.

Hirvennahka on aito, kestävä ja uniikki luonnonmateriaali. Se on poikkeuksellinen yhdistelmä paksun nahan kestävyyttä ja pehmeän nahan käsiteltävyyttä. Hirvennahkaisia tuotteita on erityisen miellyttävä käyttää, oikein hoidettuna ne kestävät käytössä kauniina useita vuosia. Hirvennahka on arvokas ja harvinainen raaka-aine, sillä sen saatavuus on hyvin rajallinen. Hirvi vaatii elinympäristöltään paljon, eikä lajin siirtäminen uusille kasvualueille ole mahdollista. Hirviä ei ole mahdollista tarhata tai jalostaa tuotantoeläimiksi, ne pysyvät villieläiminä myös tulevaisuudessa.


Aidosti eettinen ja ekologinen hirvennahka valmistetaan vapaiden ja onnellisten eläinten vuodista. Miikon hirvennahkatuotteisiin käytetyt nahat ovat aina yksilöllisiä luonnontuotteita. Nahoissa voit joskus nähdä jälkiä vapaana eletystä elämästä - pieniä naarmuja tai hankaumia, jotka ovat tulleet silloin, kun eläin on kulkenut metsässä tai rapsutellut itseään puuta vasten.


Näin pidät hyvää huolta hirvennahkalaukustasi:

  • Hirvennahan vaihteleviin sääoloihin sopeutuneen, tiheän ja tiiviin rakenteensa vuoksi nahan pintaa ei tarvitse suojata kosteussuojasuihkeella tai muilla nahanhoitotuotteilla ennen tuotteen käyttöönottoa. Hirvennahka kestää käyttöä ja kosteutta hyvin luonnostaan.
  • Jos nahan pintaan on tullut naarmuja tai muita jälkiä, voit hoitaa nahan pintaa myös värillisellä nahanhoitoaineella. Kun käytät värillistä nahanhoitotuotetta laukkuun tai kukkaroon, varmista, että käsitelty pinta on täysin kuiva ja pinta kiillotettu pehmeällä kangasliinalla ennen tuotteen käyttöönottoa, jotta se ei tahri vaatteitasi.
  • Käytössä ollutta hirvennahkalaukkua suosittelemme kuitenkin käsittelemään ja kosteuttamaan kevyellä nahanhoitotuotteella säännöllisesti. Paksuja voidemaisia hoitoaineita kannattaa välttää, koska ne saattavat jättää nahan pinnan tahmeaksi hirvennahan rakenteen vuoksi.
  • Puhdista nahan pinta ennen käsittelyä pehmeällä kenkäharjalla. Turhaa hankausta kannattaa välttää, ettei nahan pinta naarmuunnu. Levitä hoitoaine nahan pintaan pehmeällä kangasliinalla hellästi pyörivin liikkein.



    Hirvennahkalaukut ja muut tuotteet ovat keveitä ja huolettomia kantaa ja käyttää. Toivomme tyytyväisiä ja pitkäaikaisia käyttökokemuksia sinulle Miikon hirvennahkalaukkujen ja muiden nahkatuotteiden kanssa! Aito, uniikki hirvennahka tuo tuulahduksen metsän lumoa jokaiseen päivään.

    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.4.2017 alkaen.

    Verkkokauppa

    Miiko Design Oy
    Pellavamäentie 5
    04320 TUUSULA

    +358 40 589 3999
    miiko@miiko.fi
    www.miiko.fi
    2618331-9

    Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

    Maksaminen ja maksutavat

    Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Vaihtoehtoisesti voit valita maksutavaksi myös Mash laskun.

    Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Miiko Design yleiset ehdot.

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

    Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

    Miiko Design Oy
    Pellavamäentie 5
    04320 TUUSULA

    +358 40 589 3999
    miiko@miiko.fi
    www.miiko.fi
    2618331-9

    Toimitustavat ja -kulut

    Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

    Toimitusaika

    Pyrimme aina nopeaan toimitukseen. Pääsääntöisesti lähetämme tuotteet seuraavana arkipäivänä. Varastosta loppuneiden tuotteiden arvioitu saapumisaika on ilmoitettu erikseen. Ilmoitamme mahdollisista viivästymisistä mahdollisimman pian. Pidätämme oikeuden toimitusaikojen muutoksiin kampanjoiden aikana.

    Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

    Palautusehdot

    Peruuttamisoikeus

    Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

    Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

    Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

    Peruuttamisen vaikutukset

    Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

    Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

    Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.